julia

keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Savojärven kierros ja Pukkipalon reitti kesäkuussa 2014

Jätimme auton Pukkipalon parkkipaikalle ja lähdimme ensin kiertämään Savojärveä. Aurinko paistoi ja oli kivan viileä aamu. Matka taittui helposti ja vauvarinkan kanto tuntui kerrankin helpolta. Savojärven rannalla pidimme taukoa ja Julia sai maistella hiukan eväitä. Paljon oli porukkaa liikkeellä heti aamulla. Ihmisiä tuli vastaan vähänväliä.

Evästelytauolla pillimehua ja rusinoita.
Matka jatkui kauniissa järvimaisemassa ja välillä soiden keskellä pitkospuilla. Aurinko lämmitti jo pilvettömältä taivaalta ja matkanteko muuttui hikiseksi. Pidimme taukoja useammin ja vettä kului paljon. Onneksi vauvankantorinkassa on aurinkosuoja. Suoja on helppo avata ja antaa vauvalle kunnon aurinkosuojan kuumalla auringon paahteella.
Juomatauolla Savojärven rannalla.

Pian saavuimmekin jo Kurjenpesälle. Siellä täytimme kaikki vesipullot ja pidimme kunnon evästelytauon. Söimme pitsaa ja eväsleipiä ja tietysti termarissa oli kahvia.

Julia tutki Kurjenrahkan karttaa innoissaan ja Kurjenpesän luontoaiheinen näyttely oli myös kiva.

Jatkoimme matkaa ja lähdimme kiertämään Pukkipalon reittiä. Matka meni yllättävän nopeasti ja pian olimmekin jo perillä Lakjärven laavulla. Siellä keitimme kunnon nuotiokahvit ja grillasimme makkaraa. Makkaranpaisto on Julialle aina retken kohokohta ja tyttö osaa jo odottaa omaa nuotiomakkaraa heti kun nuotio on sytytetty.

Lakjärveltä olikin ihan lyhyt matka takaisin autolle.
Kävelyä tuli tällä reissulla yli 20 km.