julia

sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Yö Soikeroisten laavulla ja Haukkavuoren reitti Heinäkuussa 2015

Pakkasimme tavarat illalla ja ajoimme suoraan Soikeroisiin. Laavu oli tyhjä ja keitimme iltakahvit nuotiolla ja kattilallisen nuudeli-kebablihakeittoa. Iltapalan jälkeen laitoimme riippumatot valmiiksi ja Ellalle oman teltan. Julia olikin jo ihan väsynyt ja menimme aika pian nukkumaan.

Seuraavana aamuna heräsimme aikaisin ja pakkasimme tavaroita samalla kun söimme aamupalaa. Aurinko paistoi kun kävelimme tavaroiden kanssa autolle. Ajoimme auton Kurjenpesän parkkipaikalle ja sieltä lähdemme Haukkavuoren reitille.

Alkumatkan Julia istui rinkassa. Polku oli suht helppokulkuista ja pian alkoivat myös pitkospuut. Jonkin verran oli myös hiekkatietä. Julia sai kävellä itse kaikki hiekkatie osuudet. Hän mielellään tutkii erilaisia kukkia ja ötököitä. Näimme paljon erilaisia perhosiakin.

Julia otti pienet päiväunetkin rinkassa ja sitten saavuimmekin jo Honkasaaren laavulle. Keitimme nuotiokahvit ja Lämminkuppi-keittoa. Keräsimme myös kipollisen mustikoita jälkiruuaksi.

Sitten olikin jo aika lähteä paluumatkalle. Julia käveli taas osan matkasta itse. Pidimme pienen evästelytauon myös Korpisaaren nuotiopaikalla. Yhteensä tälle reissulle kertyi matkaa melkein 19 km.