julia

lauantai 16. elokuuta 2014

Lisää luolabongausta lokakuu 2013

Tänään päätimme jatkaa luolien etsimistä. Ensin lähdimme Lokalahdelle ja kävimme siellä katsomassa Veskellarin, joka oli aika korkea ja iso luola. Luolan pohjalla oli vettä. Vähän matkan päässä oli toinen luola Pimikellari. Iso luola, jonne päästäkseen oli kiipeiltävä jonkin verran. Ihan hieno paikka korkeiden kallioiden välissä.

Sitten jatkoimme matkaa Palomäen laavulle grillaamaan. Hieno laavu ja muutenkin kivan näköinen paikka.

Seuraavana päivänä jatkoimme luolabongausta. Tällä kertaa Maskussa ja Nousiaisissa. Ensin kävimme Takapaltan luolalla ja sitten Mätikän luolalla. Nämä luolat on helppo löytää ja ovat lähellä toisiaan. Matkamme jatkui vielä Korsvuoren luolalle ja siellä teimme nuotion ja grillasimme. Oli aika tunnelmallista istua luolassa nuotion veiressä ja katsella pimenevää maisemaa.

lauantai 2. elokuuta 2014

Luolabongausta lokakuussa 2013

Ihana lämmin ja aurinkoinen syyspäivä. Teimme listan luolista joita lähdemme katsomaan ja merkitsimme karttaan niiden paikat. Eväät mukaan ja matka voi alkaa.

Ensimmäinen kohteemme on Härmälänrotko. En olisi uskonut paikkaa niin hienoksi, mitä se lopulta oli. Rotkoa pitkin pääsi kiipeämään pitkän matkan. Rotkossa oli hienoja onkaloita joihon olisi mahtunut ryömimään. Rinkan kanssa kiipeily ahtaista paikoista on hieman haasteellista, mutta hyvin selvisimme. Ylöspäin oli helpompi kulkea. Alastulo oli vaikeampaa!

Härmälän rotko
Samalla reissulla kävimme katsomassa myös  Valkmäen luolan ja Taipaleen luolan. Molemmat olivat vain pieniä luolia, eikä edes kovin hienoja. No tulipahan nekin nähtyä.

Illalla lähdimme vielä kiertämään Aseman luontopolkua Mynämäelle. Luontopolku alkaa Aseman koululta ja heti joenrannassa on  laavu. Ihan kiva, muttei mitenkään etityisen hieno. Reitti on kyllä hyvin merkitty, mutta kulkee suurimmaksi osaksi autotien reunaa. Reitin parhaimmat  ja hienoimmat paikat olivat Mynämäen linnavuori ja Rausvuori.

Kävelyä tämän päivän retkistä tuli yhteensä noin 10 km.