julia

tiistai 7. kesäkuuta 2016

Retkipäivä Turun keskustaan kesäkuussa 2016

Vaikka retkeily metsissä ja luonnon rauhassa on eniten meidän perheen juttu on ainakin kerran kesässä kiva lähteä Turun keskustaan torille.

Julia on vain kerran aikaisemmin päässyt matkustamaan linja-auton kyytiin. Viimeksi viime kesänä. Päätimme tänään lähteä kaupunkiretkelle Turkuun. Mukaamme lähti myös sisareni kahden lapsensa kanssa. Matka bussilla kestää noin 45 minuuttia ja se aika tuntuu pitkältä istua paikoillaan kuumassa bussissa. Lapset jaksoivat yllättävän hyvin istua koko matkan ja pian olimmekin jo Turussa.

Aluksi lähdimme kävelemään torille. Sieltä ostimme mansikoita ja herneitä. Herneitä maistelemaan heti paikanpäällä. Makealta maistuivat.
Seuraavaksi suuntasimme kohti jokirantaa. Joka paikassa oli paljon ihmisiä. Julia katseli kummissaan ihmispaljoutta. Aurajoenrannassa on paljon erilaisia kojuja, kioskeja ja kahviloita. Kävelimme pitkin jokirantaa ja ostimme jätskit. Julia valitsi suklaapehmiksen. Istuskelimme nauttimaan jätskejä jokirannassa oleville portaille. Katselimme joessa lipuvia veneitä. Ohitsemme meni myös juna, joka kuljettaa turisteja pitkin jokirantaa.

Sitten jatkoimme matkaa. Menimme karkkikauppaan kauppiaskadulle. Julia valitsi sieltä ison tikkarin. Ostimme myös irtokarkkeja.
Sitten olikin jo aika lähteä kävelemään linja-autoasemalle. Ehdimme maistella vähän karkkeja ja sitten saimme kiivetä bussiin. Kotimatkalla Julia oli jo aika väsynyt. Bussi oli ihan täynnä ihmisiä.
Kotona söimme mansikoita ja herneitä. Oli oikein mukava kaupunkiretkipäivä. Julia ainakin tykkäsi :)