julia

sunnuntai 21. kesäkuuta 2015

Yö riippumatossa kesäkuussa 2015

Ajoimme illalla auton Soikeroisten parkkipaikalle ja kävelimme Soikeroisten laavulle. Laavu oli varattu, mutta meillä ei ollutkaan tarkoitus yöpyä laavussa, vaan riippumattoteltoissa DD Frontline. Julia ei olekaan vielä koskaan nukkunut riippumatossa, joten päätimme lähteä testaamaan, miten Julia saisi nukuttua sellaisessa.

Keitimme laavulla nuotiokahvit ja grillasimme makkaraa. Sitten olikin jo aika alkaa laittaa leiriä valmiiksi. Kiinnitimme riippumatot puihin ja pujotimme makuualustat riippumattojen pohjanväliin. Makuupussit vielä riippumattoihin niin nukkumapaikat olivat valmiit.

Ella-koira oli myös mukanamme retkellä. Sitä varten pystytimme vielä tavallisen pikkuteltan. Ella menikin telttaan mielellään. Siellä se nukahti melkein heti tyytyväisenä. Siellä ei ollut onneksi hyttysiä.

Riippumattoteltassa makuupussiin meno Julian kanssa ei ollut kovin helppo juttu. Pääsimme kuitenkin makuupussiin ja saimme vielä hyttyssuojan vetoketjunkin kiinni. Mukava asento löytyi yllättävän hyvin. Julia oli kainalossani ja nukahti muutamassa minuutissa. Itse olin vielä hetken hereillä ja kuuntelin metsän ääniä. Hyttysten ininää. Riippumatosta näkyi kivasti metsään. Torkahdin hetkeksi ja taas olin hereillä. Linnut pitivät outoa kurnuttavaa ääntä. Nukahdin taas hetkeksi ja pian heräsin. Olisi pitänyt lähteä käymään pissalla, mutta en päässyt liikkumaan mihinkään. Riippumatosta ei niin vain nousta pimeässä ja Juliakin nukkui melkein päälläni. Oli pakko jatkaa unia.

Aamulla heräsin, kun aurinko paistoi suoraan silmiini. Juliakin heräsi. Nousimme ja lähdimme laavulle aamukahvin keittoon. Söimme aamupalaa ja pakkasimme samalla tavaroita rinkkaan. Lähdimme takaisin autolle. Yö riippumatossa  Julian kanssa oli sujunut oikein hienosti. Nyt voimme lähteä pidemmällekin reissulle riippumattjen kanssa.