julia

perjantai 26. kesäkuuta 2015

Joutsijärvellä Ulvilassa kesäkuussa 2015

Kävimme viime kesänä kiertämässä Joutsijärven ja silloin yövyimme Kakkurin laavulla. Nyt päätimme lähteä lyhyemmälle retkelle ja ajoimme autolla suoraan järven toiselle puolelle kaivon Kakkurintietä kaivolle. Tie oli todella huonokuntoinen ja pelkäsin ettemme ollenkaan pääsisi perille. Tiellä oli isoja kivenmurikoita ja suuria vesilätäköitä. Pääsimme onneksi kaivolle asti ja autokin pysyi ehjänä.

Meitä oli tällä kertaa retkellä mukana aika iso porukka. Kaksi aikuista, neljä poikaa ja Julia 2.5v sekä kolme koiraa.

Kävelimme ensin Sisälmystenlahden autiotuvalle. Sieltä jatkoimme matkaa Kustaan savupirtille. Paikka oli hieno ja savupirtille viereen oli myös rakennettu hieno kota. Seuraavaksi suuntasimme matkan korsulle. Matka tuntui pitkältä ja polku oli vaikeakulkuista louhikkoa. Viimein saavuimme korsulle. Siellä pidimme taukoa ja söimme pientä välipalaa.

Sitten lähdimme takaisin autolle. Autosta haimme makuupussit ja ruuat ja lähdimme Sisälmystenlahden autiotuvalle. Siellä aloimme heti laittaa iltapalaa. Pari pojista halusi käydä uimassa. Vesi oli kyllä aika kylmää. Nuotion sytytys oli hankalaa. Kaikki puut olivat aivan märkiä. Onneksi meillä oli myös kaasukeitin mukana ja saimme kahvit ja kanakeitot keitettyä. Jälkiruuaksi paahdoimme vielä vaahtokarkkeja. Syötyämme aloimme laittaa nukkumapaikkoja valmiiksi autiotupaan. Hyttysiä oli paljon!

Julia nukahti melkein heti ja me muutkin menimme pian nukkumaan. Mökissä oli lämmin. Makuupussiin ei tarvinnut mennä. Pidin sitä vain peittona. Hyttysiä oli myös tuvassa. Ininäkonsertti oli kovaääninen.

Aamulla keitimme kahvit ja pinaattikeittoa. Pikkuhiljaa pakkailimme tavaroita kasaan. Pojat leikkivät Julian kanssa metsässä. Kohta jo kävelimme polkua pitkin takaisin autolle.